La lectura no ha de ser pas una obligació, de mica en mica ha d’esdevenir un plaer. Llegir és gaudir!
Un dels nostres reptes és proporcionar als infants i joves experiències per apassionar-se i aprendre a descobrir els seus talents. Aquest procés de descoberta conté elements com la capacitat, la vocació, l’actitud i l’oportunitat, que hem de saber desenvolupar i facilitar en ells, ja que el protagonisme principal és per als alumnes, per a cada un d’ells en particular. Tots tenen interessos i talents variats, i han de poder reconèixer quines són les seves aptituds naturals, què és el que més els agrada, i trobar així un espai vital per desenvolupar les seves capacitats, les seves habilitats i, en definitiva, la seva passió. Un exemple de passió, la lectura!
La FEDAC té molt clar que l’educació té un gran poder transformador, així consta en el seu pla d’innovació pedagògica #avuixdemà2024. La lectura i fomentar el gust per llegir és una acció clau que dotarà els i les nostres alumnes d’eines per ser agents #transformadors del seu #entorn, capaços de formar-se en un pensament crític amb un mateix i amb la societat en què viuen. Els ajudarà a conèixer-se més i entendre les seves emocions, així com a consolidar valors tan importants com l’empatia, la justícia i l’assertivitat. A poc a poc, aniran descobrint els seus gustos personals, tot adquirint estratègies per a la millora de l’expressió escrita i la comprensió lectora, clau per a descodificar la informació que ens permet conèixer el món que ens envolta i accedir al coneixement.
A l’escola, creiem fermament que la lectura forma la persona i, per incentivar el gust per aquesta, dediquem moments integrats en l’horari lectiu perquè el nostre alumnat la practiqui de manera recreativa. En un clima acollidor i tranquil, l’alumnat pot gaudir d’una estona de gaudi personal, tot endinsant-se en les històries i aventures que ells trien, a partir de la selecció dels llibres que prefereixen. En ser aquestes lectures voluntàries fomenta l’autonomia i la inclusió de la diversitat dels gustos dels alumnes. És maco veure com comparteixen, posteriorment, opinions sobre les seves lectures, com intercanvien llibres entre els companys i companyes i, com cada vegada més, el gust per la lectura adquireix protagonisme en les seves converses. A més, cada trimestre es proposen diferents lectures obligatòries que el Departament d’Humanitats selecciona amb la intenció que els nois i noies coneguin diferents autors/es i ampliïn el seu bagatge literari. El més rellevant és l’actitud proactiva del centre i del professorat, que aposta per anar millorant i normalitzant el gust per la lectura.
“Un infant que llegeix serà un adult que pensa”. O, com va escriure Daniel Pennac, el “temps per llegir, igual que el temps per estimar, dilata el temps de viure”.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola