Aprendre de manera significativa, motivadora, inclusiva i transversal, etc. no seria tant efectiu sense els ambients i les capses d’aprenentatge! Dues propostes educatives que duem a terme a l’escola per tal de posicionar al nostre alumnat en el centre del seu procés d’aprenentatge. Davant aquestes propostes dinàmiques, obertes i diverses els nens i nenes d’educació infantil i primària són autors i protagonistes del seu camí educatiu, fet que permet fomentant un aprenentatge més actiu, significatiu i personalitzat a les necessitats i inquietuds dels infants.
Els ambients a Educació Infantil, P1 i P2, són set escenaris flexibles flexibles i dinàmics que busquen potenciar els aprenentatges significatius per l’infant, que es converteix en el principal protagonista del seu procés d’aprenentatges, participa e intervé tot prenent decisions sobre les seves accions i experiències d’aprenentatge.
Dividim els ambients d’aprenentatge en set espais diferents:
Les capses d’aprenentatge són una metodologia innovadora que fomenta l’aprenentatge autònom i manipulatiu a l’aula. Aquesta proposta metodològica està adreçada i enfocada pels nens i nenes de P3 – P4 i P5 – P6 (2 hores a la setmana), fomentant grups internivell que promouen la col·laboració, socialització i la creació d’un amb ambient ric en idees, perspectives i estratègies d’aprenentatge.
Dividim les capses d’aprenentatge en diferents àmbits (lligats a les diferents competències curriculars) i espais de l’escola:
Amb aquestes metodologies oferim propostes a l’aula per tal que l’alumnat, de manera autònoma, pugui donar resposta de manera oberta a un repte. Aquestes propostes de treball, que es poden realitzar grupalment o individualment, tenen com a objectiu que cada alumne es pugui autogestionar el temps per arribar a una conclusió o un producte final. Un cop aconseguit el repte es comparteixen les idees finals i els resultats mitjançant una exposició.
Així doncs, una part cabdal de les capses d’aprenentatge és l’autoavaluació, un moment d’introspecció personal on l’alumnat s’avalua a ell mateix per tal de poder seguir creixent personalment i acadèmicament. Aprenem dels nostres encerts i dels nostres errors!
A FEDAC Santa Coloma apostem per transformar l’escola en un espai més dinàmic, flexible i significativa, on tenen cabuda metodologies com els ambients i capses d’aprenentatge per tal de donar resposta als reptes del món actual.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola