Pl. Sagarra, 10 - Santa Coloma de Gramenet

933 861 031

Educació primària

Educació primària (P1, P2, P3, P4, P5 i P6)

Durant l’etapa d’educació primària, a FEDAC Santa Coloma ens proposem proporcionar a tots els alumnes els elements necessaris que els permetin l’adquisició de les competències bàsiques i el desenvolupament de les seves capacitats. El nostre objectiu és contribuir a la formació d’alumnes autònoms, amb criteri, iniciativa, motivació i amb actitud d’esforç.

Per això, a la nostra escola potenciem les habilitats i els talents dels nens i nenes perquè aprenguin a ser, a conviure, a conèixer i a fer. I ho fem tot apostant per l’ús de metodologies actives i d’activitats que complementen el currículum, en les quals l’alumne és el centre del procés d’ensenyament-aprenentatge i que n’afavoreixen el desenvolupament intel·lectual, emocional, físic, artístic i cultural.

Projectes interdisciplinaris

Els projectes interdisciplinaris, són propostes de treball amb una metodologia globalitzadora amb la idea d'integrar els aprenentatges escolars en l'entorn real de l'alumnat. Aquesta manera d'aprendre fomenta la responsabilitat dels nostres en la mesura que els implica i motiva a aprendre fent, a través de diferents procediments d'indagació, experimentació i gestió dels errors com a eixos de reflexió i avenç.

Alguns projectes que duem a terme són:

L'hort

Els nens i nenes participen en el projecte de l’hort escolar, amb el qual ens proposem aproximar-los al coneixement dels diferents treballs i tècniques de la pagesia i el cultiu.

A partir del contacte directe i manipulatiu amb l’hort de l’escola, els alumnes entren en contacte amb la terra, les llavors, els adobs, l’aigua, etc. Al mateix temps, el seguiment que fan de tot el procés evolutiu de les plantes de l’hort facilita l’aprenentatge i la comprensió dels cicles biològics, i ens permet educar en la sostenibilitat, l’estalvi de l’aigua i els recursos naturals.

Projecte de l'aigua            

El projecte de l’aigua ens permet treballar amb els alumnes tots els aspectes relacionats amb l’aigua i el seu cicle, així com la diferència entre aigua potable i aigua residual.

Alhora, els nens i nenes prenen consciència al llarg del projecte de la importància d’aquest recurs natural, aprenen a fer-ne un ús responsable per no malgastar-la i descobreixen el percentatge d’aigua del qual està format el nostre planeta blau.

La prehistòria i la línia del temps

Descobrim el nostre passat històric! En aquest projecte els alumnes descobreixen les diferents etapes històriques, mentre ens centrem en els avenços i esdeveniments més importants que van marcar un abans i després en la història de la humanitat.

Per tal d’organitzar la informació que anem recollint durant el projecte, els nens i nenes construeixen un eix cronològic on ubiquen les etapes prehistòriques (paleolític, neolític i edat dels metalls), així com la resta d’etapes fins a l’edat contemporània.

L'Antic Egipte

L’alumnat s’endinsa en l’Antic Egipte a través d’aquest projecte: investiguem com vivia la seva població, quins eren els seus costums, les seves feines, els ritus funeraris, les classes socials, les manifestacions artístiques, etc.

També fem una visita al Museu Egipci de Barcelona per veure directament alguns objectes i mòmies, fet que ens permet entendre millor aquesta civilització tan fascinant.

Els videojocs

En aquest projecte, els alumnes treballen la història dels videojocs, en descobreixen l’evolució i veuen quina és la seva incidència en la nostra societat. A través de la investigació que els alumnes duen a terme, coneixen l’evolució de consoles i comandaments, descobreixen els hackers, PEGI o les bandes sonores, entre d’altres aspectes.

Alhora, el projecte permet desenvolupar el sentit crític i respondre qüestions que preocupen com:

  • Per què tenen tant d’èxit els youtubers que comenten videojocs?
  • Quins problemes poden causar les pantalles i fer un ús abusiu dels videojocs?

Així mateix, el projecte permet introduir-se en el món de la programació i crear un videojoc propi.

Missió Alba

Amb aquest projecte, oferim la possibilitat de viure la ciència en primera persona, descobrint el vincle entre el Sincrotró Alba (un acceleradors d'electrons) i la societat.

Ambients d'aprenentatge P1-P2

Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació on, a partir de propostes diverses, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se… i interactuar amb els altres.

En els dos primers cursos d'educació primària (P1 i P2), oferim els següents ambients d’aprenentatge:

  • El circ - els nens i nenes  juguen, coneixen i experimenten amb el seu  cos a partir de diferents propostes: habilitats motrius, expressió corporal,  jocs…
  • Lab - espai dissenyat a partir de propostes d’experimentació directa i vivencial perquè els infants construeixin el seu propi coneixement sobre el món que els envolta i la ciència.
  • Què seré quan sigui gran? - el joc simbòlic ajuda els nens i nenes a conèixer-se a si mateixos i a descobrir el món que els envolta. Les diferents propostes els dotaran de llibertat, creativitat i autoexpressió.
  • Gaudí - espai de construcció amb activitats per treballar la motricitat fina, la destresa, la imaginació i el disseny.
  • Natura - propostes que desperten la curiositat per fer petites investigacions sobre animals, elements de la natura, hàbitats…
  • Atelier - l’ambient d'art ofereix una experiència artística per créixer globalment. Ajuda els infants a ser i a actuar de manera creativa, descobrint una forma pròpia de fer, de sentir, de pensar i de dir.
  • Calma -  espai que convida a la relaxació, a parar, a escoltar-se, a serenar-se, a estar tranquils/les. Afavoreix el descobriment de l'autoconeixement i  la identificació de les pròpies emocions.

 

Capses d'aprenentatge P3-P4-P5-P6

Les capses d’aprenentatge són propostes per treballar diferents àmbits de forma globalitzada des de 3r de primària i fins a 6è (P3 a P6).

Cada capsa conté una proposta de treball amb un repte a assolir de forma individual o en petit grup. Els nens i nenes han d'autogestionar-se el temps per arribar a realitzar el producte final. Quan finalitzen la proposta, compartim el procés d’elaboració i el resultat amb la resta de companys, i cada infant s’autoavalua.

A l’escola oferim sis àmbits i, dins d’aquests, diferents propostes de capses d’aprenentatge:

  • Artístic
  • Ciència i tecnologia
  • Comunicació
  • El món que m’envolta
  • Emprenedoria
  • Moviment

Activitats complementàries d'etapa

Com a escola concertada, a FEDAC Santa Coloma oferim una sèrie d’activitats complementàries per a tots els nens i nenes i dins de l’horari lectiu. Aquestes activitats reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment.

A l’etapa d’educació primària, oferim les activitats complementàries següents:

  • LideratgeS: LeaderInMe (LEM)
  • Oratòria
  • Llengua de signes
  • Let's Play
  • Eskcmat
  • artTIC
  • Robòtica
  • Google universe
  • Tinkering
  • Taller de teatre
  • Biblioteca d'emocions

Consulta’n els detalls al pdf adjunt.

Contacta amb nosaltres

Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.

CreaEscola Quality Certificate for Education Website