Durant l’etapa d’educació primària, a FEDAC Santa Coloma ens proposem proporcionar a tots els alumnes els elements necessaris que els permetin l’adquisició de les competències bàsiques i el desenvolupament de les seves capacitats. El nostre objectiu és contribuir a la formació d’alumnes autònoms, amb criteri, iniciativa, motivació i amb actitud d’esforç.
Per això, a la nostra escola potenciem les habilitats i els talents dels nens i nenes perquè aprenguin a ser, a conviure, a conèixer i a fer. I ho fem tot apostant per l’ús de metodologies actives i d’activitats que complementen el currículum, en les quals l’alumne és el centre del procés d’ensenyament-aprenentatge i que n’afavoreixen el desenvolupament intel·lectual, emocional, físic, artístic i cultural.
Els projectes interdisciplinaris, són propostes de treball amb una metodologia globalitzadora amb la idea d'integrar els aprenentatges escolars en l'entorn real de l'alumnat. Aquesta manera d'aprendre fomenta la responsabilitat dels nostres en la mesura que els implica i motiva a aprendre fent, a través de diferents procediments d'indagació, experimentació i gestió dels errors com a eixos de reflexió i avenç.
Alguns projectes que duem a terme són:
Els nens i nenes participen en el projecte de l’hort escolar, amb el qual ens proposem aproximar-los al coneixement dels diferents treballs i tècniques de la pagesia i el cultiu.
A partir del contacte directe i manipulatiu amb l’hort de l’escola, els alumnes entren en contacte amb la terra, les llavors, els adobs, l’aigua, etc. Al mateix temps, el seguiment que fan de tot el procés evolutiu de les plantes de l’hort facilita l’aprenentatge i la comprensió dels cicles biològics, i ens permet educar en la sostenibilitat, l’estalvi de l’aigua i els recursos naturals.
El projecte de l’aigua ens permet treballar amb els alumnes tots els aspectes relacionats amb l’aigua i el seu cicle, així com la diferència entre aigua potable i aigua residual.
Alhora, els nens i nenes prenen consciència al llarg del projecte de la importància d’aquest recurs natural, aprenen a fer-ne un ús responsable per no malgastar-la i descobreixen el percentatge d’aigua del qual està format el nostre planeta blau.
Descobrim el nostre passat històric! En aquest projecte els alumnes descobreixen les diferents etapes històriques, mentre ens centrem en els avenços i esdeveniments més importants que van marcar un abans i després en la història de la humanitat.
Per tal d’organitzar la informació que anem recollint durant el projecte, els nens i nenes construeixen un eix cronològic on ubiquen les etapes prehistòriques (paleolític, neolític i edat dels metalls), així com la resta d’etapes fins a l’edat contemporània.
L’alumnat s’endinsa en l’Antic Egipte a través d’aquest projecte: investiguem com vivia la seva població, quins eren els seus costums, les seves feines, els ritus funeraris, les classes socials, les manifestacions artístiques, etc.
També fem una visita al Museu Egipci de Barcelona per veure directament alguns objectes i mòmies, fet que ens permet entendre millor aquesta civilització tan fascinant.
En aquest projecte, els alumnes treballen la història dels videojocs, en descobreixen l’evolució i veuen quina és la seva incidència en la nostra societat. A través de la investigació que els alumnes duen a terme, coneixen l’evolució de consoles i comandaments, descobreixen els hackers, PEGI o les bandes sonores, entre d’altres aspectes.
Alhora, el projecte permet desenvolupar el sentit crític i respondre qüestions que preocupen com:
Així mateix, el projecte permet introduir-se en el món de la programació i crear un videojoc propi.
Amb aquest projecte, oferim la possibilitat de viure la ciència en primera persona, descobrint el vincle entre el Sincrotró Alba (un acceleradors d'electrons) i la societat.
Els ambients són diferents espais d’aprenentatge, de relació i de comunicació on, a partir de propostes diverses, els infants poden actuar, observar, experimentar, construir, inventar, imaginar, compartir, relacionar-se, emocionar-se… i interactuar amb els altres.
En els dos primers cursos d'educació primària (P1 i P2), oferim els següents ambients d’aprenentatge:
Les capses d’aprenentatge són propostes per treballar diferents àmbits de forma globalitzada des de 3r de primària i fins a 6è (P3 a P6).
Cada capsa conté una proposta de treball amb un repte a assolir de forma individual o en petit grup. Els nens i nenes han d'autogestionar-se el temps per arribar a realitzar el producte final. Quan finalitzen la proposta, compartim el procés d’elaboració i el resultat amb la resta de companys, i cada infant s’autoavalua.
A l’escola oferim sis àmbits i, dins d’aquests, diferents propostes de capses d’aprenentatge:
Com a escola concertada, a FEDAC Santa Coloma oferim una sèrie d’activitats complementàries per a tots els nens i nenes i dins de l’horari lectiu. Aquestes activitats reforcen el nostre projecte educatiu i ens ajuden a formar alumnes encara més competents globalment.
A l’etapa d’educació primària, oferim les activitats complementàries següents:
Consulta’n els detalls al pdf adjunt.
Si vols rebre informació sobre cursos, activitats i esdeveniments de l'escola.
25 escoles a Catalunya amb un projecte transformador, compromès i il·lusionant: #avuixdemà
© 2020 Escoles FEDAC | Tots els drets reservats - Avís legal - Política de privadesa - Política de cookies - Design by Creaescola