Pl. Sagarra, 10 - Santa Coloma de Gramenet

933 861 031

La Robòtica i la Programació a l’Escola des d’Infantil fins a Secundària

La Robòtica i la Programació a l’Escola des d’Infantil fins a Secundària

A la nostra escola, la robòtica i la programació s’han convertit en eines essencials per fomentar el pensament lògic, la creativitat i la resolució de problemes en totes les etapes educatives. Mitjançant activitats adaptades a cada nivell, els/les alumnes desenvolupen habilitats digitals i tecnològiques que els preparen per als reptes del futur.

Educació Infantil: Primeres Passes en la Programació

Des de ben petits, els infants comencen a explorar el món de la programació i la robòtica de manera lúdica i manipulativa. Mitjançant robots educatius com Bee-Bots, aprenen conceptes bàsics de seqüenciació i orientació espacial, fomentant el treball en equip i la resolució de reptes senzills d’una manera divertida i participativa.

Educació Primària: Pensament Computacional i Creativitat

A mesura que avancen en el seu aprenentatge, els/les alumnes de primària es familiaritzen amb entorns de programació visual com Scratch o MakeCode, que els permeten crear les seves pròpies històries interactives, jocs i animacions. Paral·lelament, la introducció de kits de robòtica com mBot els ajuda a comprendre conceptes d’enginyeria i electrònica mentre programen robots per superar diferents desafiaments.

Educació Secundària: Programació i Robòtica Avançada

A l’ESO, els/les estudiants aprofundeixen en la programació amb llenguatges com Arduino, i treballen amb robots més sofisticats que integren sensors i intel·ligència artificial. A més, participen en projectes interdisciplinaris on combinen coneixements de ciències, matemàtiques i tecnologia per dissenyar solucions innovadores. 

Amb aquest enfocament progressiu i adaptat a cada etapa, la nostra escola aposta per una educació tecnològica de qualitat, fomentant el desenvolupament de les competències digitals i el pensament computacional per preparar els/les alumnes per al futur.